Warszawski stół wielkanocny

Warszawski stół wielkanocny

Konkurs na WARSZAWSKI STÓŁ WIELKANOCNY

Wpisał: Ewa Bielak   
04.03.2014.

UWAGA! Wczoraj został rozstrzygnięty międzyklasowy konkurs na najpiękniejszy WARSZAWSKI STÓŁ WIELKANOCNY 2014! 

I miejsce zajęła klasa II g pod opieką pani Katarzyny Goliszewskiej, drugie miejsce klasa I e, również pod opieką nauczyciela projektu WOK-u, pani K.Goliszewskiej, trzecie klasa I f podopieką wychowawczyni pani Ilony Leszczyńskiej. Specjalne wyróżnienie otrzymała klasa I h, która jako jedyna klasa hotelarska wzięła udział w konkursie, zachwycając Dyrekcję własnymi pisankami, autorskim plakatem oraz finezyjnym rękodziełem artystycznym, jakim były wykonane w gronie rodzinnym wielkanocne jaja z autentycznych koronek regionalnych!

I h (wych. Ewa Bielak) przygotowała również dekorację małej sali gimnastycznej oraz wystawę dotyczącą zabytków polskich.

Gratulujemy zwycięzcom! Dziękujemy pani Goliszewskiej oraz pani Leszczyńskiej za wspaniałe dekoracje w sali 423.

To był naprawdę piękny i smaczny konkurs, który okrasił tegoroczny Warszawski Wielkanocny Jarmark Kultury.

FOTOREPORAŻ Z KONKURSU

Treść i harmonogram projektu

Uczniowie odbywaj wycieczki varsavianistyczne, tematem których staną się realia historyczno-społeczne  epoki literackiej oraz problemy ukazane w utworze. Przewodnikami wycieczek po miejscach akcji będą bohaterowie - uczniowie wchodzący w rolę głównych postaci. Omawianie wycieczek odbywa się w formie gawędy w „salonie”, z uwzględnieniem savoir-vivre przedmiotowej epoki.

Działania:

 1. Utworzono grupę inicjatywną, odpowiadającej za realizację przedsięwzięcia. Nabór uczestników był i jest otwarty, każdy uczeń szkoły może uczestniczyć w przedsięwzięciu kulturowym, w zależności od preferencji i zainteresowań oraz programu języka polskiego.  Utworzono grupy zadaniowe, które opracowują i modyfikują harmonogram zajęć. Grupa  inicjatywna składa się z nauczycieli:  języka polskiego, przedmiotów zawodowych , wiedzy o kulturze i historii  . Działa zgodnie z zatwierdzoną innowacją pedagogiczną.

Grupa inicjatywna została podzielona na 2 grupy zadaniowe, które będą patronować realizacji 2 treści- reżyseria przestrzeni i reżyseria słowa. Każdy zespół wyłonił liderów – uczniów odpowiedzialnych za nadzór nad harmonogramem zajęć i przygotowaniem materiałów.

Zespoły podzielone zostały na 3 sekcje: medialno-literacką, historyczną i organizacyjną. Prace będą przebiegać z wykorzystaniem  biblioteki,   Małej Sali Gimnastycznej, pracowni polonistycznej 205, w której znajduje się sprzęt multimedialny i internet bezprzewodowy, Sali technologicznej oraz pracowni do obsługi konsumenta.

 

2. Uczniowie przygotowują   materiały do publikacji elektronicznej „Bohaterowie literaccy przewodnikami po świecie lektur”, w której znajdą się informacje o kontekstach związanych z dramową analizą utworów literackich.

Zadania sekcji:

- medialno-literacka: wykonanie zdjęć aparatem fotograficznym, archiwizacja i obróbka materiału kulturowego, przygotowanie sprawozdań i  folderu (przewodnika) przygotowanie i przeprowadzenie happeningu teatralnego z wykorzystaniem metod dramy edukacyjnej. Promocja projektu .

- historyczna: analiza źródeł pisanych, ikonograficznych i ustnych- badanie fabuły dzieł literackich jako elementu kultury, w szczególności warszawskiej), prowadzenie działu na stronie internetowej na temat  kolejnych „podróży”, w których przewodnikami są bohaterowie lektur.

- organizacyjna: przygotowanie warsztatu kulturowego, organizacja wycieczki, zakup biletów, nabór uczniów,przepływ informacji, przygotowanie zaproszeń dla gości, przygotowanie sali i sprzętu, przygotowanie obsługi medialnej , słodkiego poczęstunku.

 

3. Lekcje edukacji kulturowej. Przygotowanie lekcji savoir vivre w sali obsługi konsumenta na temat: Kultura salonów XIX i XX wieku. W trakcie realizacji projektu zaplanowano włączenie lekcji języka polskiego, historii,  zajęć Koła Teatralnego i Koła Dziennikarskiego i przedmiotów z zakresu hotelarstwa.  Planowane jest również zapraszanie  przedstawicieli świata kultury, w tym członków Towarzystwa Przyjaciół Warszawy, kontakt z Artes Liberales UW oraz Kołami Naukowymi UW.

 

4.Wycieczki i sesje tematyczne. Młodzież będzie uczestniczyła w wycieczkach, których programy opracuje samodzielnie:

- Konrad zaprasza do świata salonów romantycznych - Salon generała Wincentego Krasińskiego  (czytanie Dziadów na ul. Krakowskie Przedmieście 5, po wycieczce lekcja „W saloniku Karasińskiego- kultura obyczaju”).

- Kordian zaprasza do swojego świata - od Placu Zamkowego do podziemi w Katedrze Św. Jana (czytanie fragm. Kordiana, po wycieczce „Romantyczna lekcja patriotyzmu”)

- Ochocki zaprasza w imieniu Wokulskiego i Rzeckiego na spacer warszawski-Warszawa- miastem spełnionych obietnic pozytywistycznych. Podróż ulicami naukowych i kulturowych zdobyczy warszawskich (mapa oczekiwań pozytywistycznych naukowców a współczesność - czytanie fragm. „Lalki” i „Kronik Tygodniowych” oraz innych publikacji i lektur varsavianistycznych.)

5. Przeprowadzenie   szkolnej sesji naukowej „Tajemnice podróży bohaterów literackich” przez młodych przewodników-uczniów szkoły. Na sesji odbędzie się  pokaz materiałów zdjęciowych oraz wstępna promocja publikacji tematycznej.

Zostanie przeprowadzony konkurs wiedzy oparty na treści i tematyce wybranych lektur XIX i XX wieku ( zaplanowano konkurs wiadomości o „Lalce Prusa”. Finaliści otrzymają nagrody. Happening,  metody dramowe.

Zostanie zorganizowany „koncert na pianino”. Zostaną zaaranżowane dwa salony I poł. wieku:

- Herbatka w saloniku Kolichowskiej - czytanie i analiza dramowa „Granicy” Z. Nałkowskiej z wykorzystaniem fragmentów filmu fabularnego z roku 1936. Prezentacja parzenia kawy. Happening literacko- kulturowy.Prezentacja filmu na temat przygotowywania „salonowych tortów”.

 

- Five o’clock u Szymona Gajowca- czytanie i analiza dramowa powieści Stefana Żeromskiego „Przedwiośnie”. Prezentacja parzenia  herbaty. Happening literacko- kulturowy. Degustacja „salonowej szarlotki”.

 

6.Podsumowanie projektu- zorganizowanie szkolnych warsztatów edukacyjnych ( konferencja naukowo- kulturowa)  na temat literackich miejsc Warszawy- z prezentacją multimedialną, filmem i wypowiedziami animatorów kultury
( pracownicy naukowi Studium Varsavianistycznego Uniwersytetu Warszawskiego, członkowie studenckiego Międzywydziałowego Koła Naukowego Uniwersytetu Warszawskiego, członkowie Towarzystwa Przyjaciół Warszawy, prezes Fundacji Artibus) oraz prezentacją filmową. Warsztaty odbędą się w Małej Sali Gimnastycznej 1 czerwca 2012 r. Na konferencję zostaną zaproszeni przedstawiciele innych szkół wraz z opiekunami. Organizatorzy opowiedzą o swoich doświadczeniach,   uczeń szkoły zagra na pianinie utwory z repertuaru XIX-XX wieku, zostanie zaprezentowana część publikacji. Koło Teatralne przedstawi program artystyczny pt. „Bar mleczny PRL”, na keyboardzie zostaną zaprezentowane tematyczne tracki muzyczne.

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. By wiecej dowiedziec sie o plikach cookies,zobacz polityka prywatnosci.

Akceptuje pliki cookies.

EU Cookie Directive Module Information