Kącik kulinarny

Kącik kulinarny
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Logowanie






Nie pamiętam hasła
Aktualności arrow Dla Uczniów arrow Edukacja kulturalna
Warszawska Jesień Poezji w ZSG
Wpisał: Ewa Bielak   
11.10.2016.

 W naszej szkole w ramach Warszawskiej Jesieni Poezji odbyły się cykliczne spotkania z poetami Związku Literatów Polskich. Poeci przedstawiali swe utwory oraz dyskutowali z młodzieżą na temat pojęcia "twórczości". Jednym z ciekawych warsztatów poetyckich było spotkanie z panią Anną Czachorowską, która przybliżyła uczniom sylwetkę ks. Jana Twardowskiego nie tylko jako poety, ale jako człowieka i przyjaciela. Wspólna analiza wybranych utworów oraz konkurs na najpiękniejszy wiersz o miłości stał się twórczym posumowaniem tegorocznych spotkań z ZLP.

 Gość, którym była p. Anna Czachorowska to poetka, edytorka poezji ks. Jana Twardowskiego. Poetka  bardzo pięknie opowiadała o swojej przyjaźni z księdzem, o swoich z Nim spotkaniach. Promowała również  tomik poezji ks. Jana Twardowskiego pt. „”33 wiersze” w swoim opracowaniu.

Urodziła się w Warszawie, dzieciństwo i młodość spędziła w Nasielsku, gdzie ukończyła Liceum Ogólnokształcące. Absolwentka Wydziału Historycznego UW. Obecnie pełni funkcję kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Jabłonnie. Od 1974 r. mieszka w Legionowie.
Jej wiersze drukowane były w czasopismach „Radar” i „Integracjach”, a także prezentowane na antenie Polskiego Radia. Jest laureatką konkursu na tekst piosenki dla Maryli Rodowicz – w audycji „Lato z Radiem” – 1992 r.
Członek Związku Literatów Polskich ; członek-założyciel Stowarzyszenia Promocji Polskiej Twórczości.. Przyjaźń Anny Czachorowskiej z ks. Janem Twardowskim zaowocowała wieloma działaniami literacko-artystycznymi. W kwietniu 2006 r. w Miejskim Ośrodku Kultury w Legionowie nastąpiło otwarcie wystawy fotograficznej pt. „Skarby księdza Jana”, na której zaprezentowała swoje zdjęcia poety, a w czasopismach „Integracje” i „Poradnik Bibliotekarza” ukazały się jej artykuły pt. „O poezji Jana Twardowskiego”. Opublikowała cztery tomiki poezji.


Poniżej opinie znanych osób o poezji Anny Czachorowskiej, zaczerpnięte z jej tomików oraz fotogaleria.

 

Zmieniony ( 11.10.2016. )
Czytaj całość…
 
WARSZAWSKI WRZESIEŃ W ZSG
Wpisał: Ewa Bielak   
23.09.2016.
   pani_naczelnikW dniu 15. września w małej Sali gimnastycznej Zespołu Szkół Gastronomicznych im. profesora Eugeniusza Pijanowskiego odbyła się I edycja cyklicznej uroczystości edukacyjno-patriotycznej, na którą zostali zaproszeni ważni Goście (Przyjaciele Szkoły), którzy wypowiadali się na temat edukacji patriotycznej i varsavianistycznej pokoleń młodych Polaków. Swą obecnością zaszczycili Szkołę m.in.- pani Krystyna Kozak ( Biuro Edukacji), przedstawicielki TPW- p. Grażyna Dworakowska, p.Małgorzata Wojtatowicz, p. Marzena Grochowska, p. Beata Tomecka, radni dzielnic Warszawy- pani Hanna Jarzębska, p. Witold Harasim, przedstawiciele  RSM Praga, szkól warszawskich, nauczyciele i sympatycy. Pani Dyrektor Marzena Cieślak wręczyła przybyłym podziękowania za ich wkład w edukację uczniów i współpracę w trakcie realizacji projektów edukacyjnych. Nad całością uroczystości i programem artystycznym czuwała pani Ewa Bielak, aranżację jesiennego stołu przygotowali wraz z uczniami: pani Katarzyna Goliszewska, pani Ilona Leszczyńska i pan Dominik Orłowski.

 Program uroczystości :
10.00– 10.15 Powitanie Gości przez dyrektor naczelną ZSG-Marzenę Cieślak.
10.15– 10.30 Wykład inauguracyjny pani Moniki Stempień
10.30– 11.00 Uroczyste rozdanie Odznak Młodego Przyjaciela Warszawy– wystąpienie przedstawicieli TPW.
11.00– 11.30 Podsumowanie projektu WIE „Powróćmy jak za dawnych lat w warszawski szyk i smak…” . Przemówienia Gości i prezentacja folderu tematycznego.
11.30– 12.00 Impresja artystyczna w wykonaniu uczniów
12.00– 12.30 „Słodki wrzesień”- bufet kawowy w wykonaniu uczniów ZSG

Poniżej fragment wykładu pani Moniki Stempień:


„Chciałem, by Warszawa była wielka. Wierzyłem, że wielką będzie.(…)I Warszawa jest wielka.(…)Nie za lat pięćdziesiąt, nie za sto lat, lecz dziś widzę wielką Warszawę.(…)I choć tam, gdzie miały być wspaniałe sierocińce gruzy leżą, choć tam, gdzie miały być parki, dziś są barykady gęsto trupami pokryte(…)- nie za lat pięćdziesiąt, nie za lat sto, lecz dziś Warszawa broniąca honoru Polski jest u szczytu swej wielkości i sławy”.
To fragment ostatniego przemówienia radiowego, wygłoszonego 23 września 1939 roku przez prezydenta Warszawy Stefana Starzyńskiego.
Prezydent do końca obrony miasta pozostał w stolicy, chociaż kilka razy mógł opuścić miasto.
Trzeciego września Naczelny Wódz marszałek Edward Rydz- Śmigły wydał rozkaz by urzędnicy „wobec postępów Niemców” ewakuowali się na prawy brzeg Wisły. Starzyński na drugi dzień pojawił się u Dowódcy Okręgu Korpusu I jako zmobilizowany major rezerwy, ale odmówił opuszczenia miejsca pracy w Zarządzie Miejskim.
Kolejna możliwość opuszczenia miasta pojawiła się już 5 września, kiedy ze stolicy wyjeżdżał między innymi prezydent RP Ignacy Mościcki. Starzyński i tym razem powiedział nie, tłumacząc ,że jego miejsce jest wśród mieszkańców miasta.
27 września podpisano zawieszenie broni, miało ono obowiązywać od godziny 14 do 29 września do godziny 12.Po zawieszeniu broni przyleciał do Warszawy specjalny wysłannik Naczelnego Wodza- major Edmund Galinat. Miał kilka rozkazów. Oprócz stworzenia zaczątków polskiej organizacji podziemnej, miał wywieść z Warszawy Stefana Starzyńskiego. Po raz kolejny prezydent stolicy odmówił.
Pozostał w Warszawie do końca, co w jego przypadku oznaczało aresztowanie przez okupanta, 26 października 1939 roku. Starzyński nigdy do Warszawy nie powrócił, został zamordowany w 1943 roku, w niemieckim obozie koncentracyjnym Dachau.

Zmieniony ( 23.09.2016. )
 
SZPEK- sprawozdanie Zespołu ds.Promocji
Wpisał: Ewa Bielak   
30.06.2016.
W roku szkolnym 2015/16 zostały przeprowadzone następujące działania:

Konferencje, sesje:
1.    Festiwal CZYTAJMY 2015 w Zamku Królewskim- W dniu  ogólnopolskiego Festiwalu CZYTAJMY - 2015 -25 września 2015 roku, o godz. 11.00 odbyła się kolejna uroczysta ( chociaż dodatkowa)  Sesja w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego poświęcona edukacji patriotycznej młodych pokoleń Polaków przez budzenie ich zainteresowania  opieką nad dziedzictwem  kultury. Sesja  była  realizowana przez Fundację  Artibus  wspólnie z Organizatorkami z   Zespołu  Szkól  Gastronomicznych im. prof. E  Pijanowskiego  i z Towarzystwa Przyjaciół Warszawy.
2.    28. 10. Sesja patriotyczna w Zamku Królewskim
3.    24.11- Warsztaty ekologiczne „Światowy Dzień Wegetarianizmu”, Dzień bez futra
4.    10. 12. Międzynarodowy dzień Ochrony Praw Człowieka
5.    Rodzinna ( szkolna ) wigilia klasowa- tradycyjne potrawy w wydaniu ekologicznym, pokaz
6.    28.01. Dzień Kultury- Karnawał i karnawalizacja w kulturze europejskiej”
7.    23.02. Warsztaty Kulinarne z Jadłonomią
8.    17 luty- Światowy Dzień Kota – akcja internetowa i na korytarzu szkolnym
9.    21 luty- Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego – zorganizowanie 3-godzinnych pozalekcyjnych warsztatów  polonistycznych w Sali 205 „Po prostu mów i pisz” dla klas czwartych ZSG (IV e  plus chętni)
10.    25-27 UCZESTNICTWO W EXPO ( WEDŁUG HARMONOGRAMU W POKOJU NAUCZYCIELSKIM) 25.02.-Salon Edukacyjny PERSPEKTYWY
11.    3 marzec- Międzynarodowy Dzień Pisarzy- zorganizowanie warsztatów literackich „Odpowiednie dać rzeczy słowo” w Sali 205 – 14.30 (3 f oraz dla chętnych)
12.    15 marzec- Dzień otwarty- Salon kultury na Poznańskiej
13.    17.03. Projekt edukacyjny- Szkolenie-barista


14.    27 marzec- Międzynarodowy Dzień Teatru- z tej okazji zorganizowanie w dniu 5 kwietnia 3-godzinnych warsztatów teatralnych „Słuchamy, widzimy, interpretujemy” w Sali 205(IV e  plus chętni)- od.13.20
15.     
16.    ·         21 kwietnia – Konferencja kulturowo- naukowa –tzw. Obiad czwartkowy oraz 3 edycja konkursu kulturowo- zawodowego (kategoria drużynowa- klasy) „Najpiękniejszy stół wielkanocny” , a także 1 edycja konkursu (kategoria indywidualna) „Dary Ziemi na stole wielkanocnym” oraz przeprowadzenie konkursu  literackiego„ Nie masz cwaniaka nad warszawiaka” z wykorzystaniem zdobytej wiedzy oraz znajomości  wskazanych fragmentów tekstów literackich – projekt WIE.
         Zorganizowanie  wystawy fotograficznej „Wzory kultury warszawskiej czyli gawęda o polskim Paryżu”. 
   Konferencja łączyła w sobie następujące rocznice:
17.    ·         22 kwietnia- Dzień Ziemi
18.    ·         23 kwietnia- Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich ONZ
19.    ·         Rok Długosza
20.    ·         Rocznica Chrztu Polski
21.     
22.    18 maja- Międzynarodowy Dzień Muzeów, 19 maja- Dzień dobrych uczynków-  17 maja - akcja internetowa i wykład w Sali 205 (po lekcjach)
23.    31 maja- Światowy Dzień Rozwoju Kultury- warsztaty w Sali 205,   „Łyk kultury na co dzień”
24.    1 czerwca- Jarmark kultury „Dzień Dziecka”
25.    2 czerwca- uroczysta sesja patriotyczno-kulturowa w Zamku Królewskim

•    Spacery warszawskie:  (wyjścia do Muzeów ,Łazienek, Pałacu w Wilanowie, Filtrów Warszawskich i do innych mediów, dodatkowo dwie Sesje Kulturowe w Zamku Królewskim , udział w wycieczkach i dniach otwartych oraz konferencjach studenckich Uniwersytetu Warszawskiego.
•    Konkurs Literacko-kulinarny „Po prostu czytaj” (Biblioteka)
•    Współpraca z fundacją ARTIBUS- Praca nad projektem „Głos Dawnej Warszawy zawsze młody”-  prowadzenie działu internetowego na stronie szkoły „Spacerkiem po Warszawie” przez Koło Dziennikarskie ZSG „Młody Dziennikarz”.
•    Spotkania z przedstawicielami świata kultury i sztuki, varsavianistami i naukowcami, m.in. Instytutu Historycznego. Przeprowadzenie wywiadu z Marią Szypowską- wznowienie jej książki „Szklane tarcze” .
•    Uczestnictwo młodzieży w Kursach wiedzy o Warszawie organizowanych przez TPW-  prowadzenie kursów
•    Współpraca z pracownikami naukowymi Studiów Varsavianistycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Interdyscyplinarnym Kołem Naukowym Uniwersytetu Warszawskiego i Kołem Historycznym- Sekcja Sztuki Dawnej.
•    Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy.
•    Współpraca z Biurem Edukacji Współpraca z WCIES i doradcami metodycznymi.
•    Udział w ogólnopolskim Festiwalu „Czytamy 2015”- w Zamku Królewskim 25 września 2015
•    Współpraca z Wydziałem Zdrowia i Spraw Społecznych  M. St. Warszawy w zakresie prowadzenia innowacyjnych  zajęć profilaktycznych na terenie Warszawy.
•    Współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie warsztatowego projektu charytatywnego „Dzień zdrowego żywienia”- przekazanie uczniom przedszkoli i szkół podstawowych informacji prozdrowotnych oraz ciekawostek związanych z tajemnicami gastronomicznymi Warszawy poprzez prowadzenie działów na stronie internetowej szkoły
•    Współpraca z Klubami Osiedlowym RSM Praga „Arkona”, Kołatka itp.- uczestnictwo w imprezach lokalnych z uczniami zamieszkującymi na Pradze.
•    Współpraca z RSM PRAGA.
•    Nawiązanie kontaktu z Towarzystwem Przyjaciół Białołęki ( p. Fizauger i p. Bukowski)- spotkania z przedstawicielami Szarych Szeregów!.
•    Realizacja (po raz trzynasty) autorskiego programu szkolnego „Kultura w słowie i smaku zaklęta”.
•    Organizacja „Światowego Dnia Wegetarianizmu”
•    Organizacja występów artystycznych na terenie szkoły i poza ( 12 października, Ślubowanie, dzień Otwarty, Dora Metal, itd.
•    Organizacja szkolnego Konkursu Literackiego „Po prostu pisz”
•    Szkolny Konkurs retoryczny „Po prostu mów”
•    Kontynuacja projektu „Spacerkiem po Warszawie”( udział w inicjatywach własnych i warszawskich w ramach projektu „Pozostańcie wierni temu dziedzictwu”- przygotowanie dwóch sesji patriotyczno-Kulturowych w Zamku Królewskim- 29 października 2015 i w czerwcu 2016
•    Organizacja konferencji historyczno-kulturowej w kwietniu 2016- tzw. „Obiad czwartkowy”
•    Wykorzystywanie na każdej lekcji sprzętu multimedialnego- nauczyciel przygotowuje własne pakiety edukacyjne, prezentacje i wybrane fragmenty filmów w celu wszechstronnego omówienia działa literackiego jako intertekstualnego znaku kultury z wyszukiwaniem treści varsavianistycznych- stworzenie banku i biura karier uczniowskich.
•    Uczniowie prowadzą lekcje, uczestniczą w wykładach na UW i AL. Oraz programach przygotowanych przez media warszawskie.
•    Udział w konkursach miejskich, w tym w Śródmiejskim Festiwalu Młodych Talentów
•    Tematy z języka polskiego są łączone z tematami godzin wychowawczych oraz edukacją kulturową- projekt własny Bohaterowie literatury w zwierciadle współczesności” 
•    REALIZACJA PROJEKTU „Otwarta sala” – uczniowie z nauczycielem oglądają poza godzinami lekcyjnymi filmy , będące adaptacją lektur i porównują z pierwowzorem –tzw. oglądanie ze zrozumieniem.
•    Tworzenie Sali polonistyczno- kulturowej- regionalnej- pozyskanie autentycznych rekwizytów i sprzętów wyposażenia , typowych dla kultury mazowieckiej, w tym warszawskiej.
Realizacja projektu „Powróćmy jak za dawnych lat” było  zapoczątkowanie wszechstronnego, interdyscyplinarnego zbadania przez uczniów stylu i wzoru  kulturowego Warszawy pozostałego po przedwojennej kulturze miejskiej .
Działania uczniów:
próba identyfikacji i dokumentacji śladów dawnej kultury warszawskiej – mody, rozrywki, miejsc spacerów, spotkań prywatnych, biznesowych, artystycznych, stylów i funkcjonowania przestrzeni architektonicznej,  zbiorów gazet miejskich, przedwojennych bestsellerów, filmów, spektakli, ulubionych piosenek, gawęd, a nawet plotek.
Uczestnictwo w eventach miejskich, poznawanie zabytków i miejsc przeszłości  całej Warszawy oraz różnego typu obiektów , takich jak: archiwalia, stare druki, książki, inne różnorodne mobilia (np. kulinarne, hotelowe, przedmioty użytku codziennego - zastawy stołowe, wzornictwo przemysłowe) , pozostałości wyposażenia ( np. bibliotek, sklepów, restauracji, cukierni) , budynki i inne obiekty in situ, a także pozostałości archeologiczne i przyrodnicze, które stanowiły charakterystyczne wzory lub modele typowe dla warszawiaków.
Projekt był zgodny z Programem Rozwoju Kultury dla Warszawy do 2020- „Miasto kultury i obywateli”. Uczniowie   uczestniczyli w warsztatach kulturowo-kulinarnych, konferencjach kulturowych oraz wycieczkach miejskich śladami upodobań i gustów dawnych warszawianek i warszawiaków.   Projekt był realizowany poprzez ideę czynnego uczestnictwa w kulturze za pomocą następujących  działań:
1.    Przeprowadzenie rekrutacji  i powołanie grupy inicjatywnej, odpowiadającej za realizację przedsięwzięcia. 
2.    Przygotowanie materiałów do publikacji „Powróćmy jak za dawnych lat w warszawski szyk i smak”, w której znajdą się „odkryte” archiwalia, obiekty, teksty oraz informacje o kontekstach związanych z interdyscyplinarną analizą tekstów kultury warszawskiej- promocja folderu planowana na 15 września 2015 roku.
3.    Przygotowanie cyklu spotkań. Poszukiwania warszawskich  „wzorów” kultury miejskiej , poprzedzone przeprowadzeniem autorskich lekcji, w trakcie których uczestnicy projektu otrzymali wskazówki na temat przedwojennego  środowiska warszawskiego. Następnie uczniowie „zbadali” tradycje warszawskie w zakresie modelu życia warszawiaków , dokonując  selekcji materiału z wykorzystaniem umiejętności czytelniczo-medialnych.
4.    Przygotowanie cyklu warsztatów i zajęć pozalekcyjnych , konkursu . Działanie polegało na uczestnictwie młodzieży  w warsztatach, których programy opracowała samodzielnie i, dzięki czemu zdobyto materiały, które posłużyły do przygotowania i zaprezentowania miniwykładów, w trakcie których  młodzi  mieszkańcy Warszawy  opowiedzieli historię  mody i stylu warszawskiego w zakresie kultury materialnej i duchowej, w tym literacko-artystycznej. Najważniejsze treści poruszane podczas warsztatów były następujące:
•    edukacja regionalna dotycząca  specyfiki obyczaju i nawyków warszawskich w zakresie żywienia i tradycji kulinarnej- „Receptury kultur warszawskich czyli menu i  savoir –vivre przy wielokulturowym stole” ,
•    przeprowadzenie konkursu  literackiego z wykorzystaniem zdobytej wiedzy oraz znajomości  wskazanych fragmentów tekstów literackich,
•    udział w warszawskim konkursie recytatorskim TPW,
•    udział w warszawskim konkursie literackim TPW,
•    udział w miejskich konkursach recytatorskich – II miejsce w konkursie „Pół żartem, pół serio”, I i II miejsce w Patriotycznym TPW, I i II miejsce w literackim•    przeprowadzenie szkolnego projektu zawodowego, stanowiącego pokaz kulturowo-kulinarny pt.  „Salony  i kuchnie. Warszawski  stół wielkanocny. ”. 5.    Zorganizowanie  wystawy fotograficznej z gazetką tematyczną  „Wzory kultury warszawskiej czyli gawęda o polskim Paryżu”. 
6.    Przeprowadzenie  szkolnej sesji edukacji kulturową- organizacja sesji  przez  uczniów szkoły była efektem badań i gromadzenia materiałów, prezentowanych również w trakcie zajęć przedmiotowych. Podczas sesji  nastąpił pokaz materiałów projektowych , zostali zaproszeni przedstawiciele PAN i TPW. Wydano uroczysty, słynny „obiad czwartkowy”.
7.    Przeprowadzenie  wycieczek do wybranych miejsc, charakterystycznych dla tożsamości warszawskiej. W trakcie trwania projektu przeprowadzono wywiady ze znanymi postaciami życia współczesnego.
8.Występ w Zamku Królewskim. Sesja patriotyczno-kulturowa została poświęcona 1050. Rocznicy Chrztu Polski oraz innym wydarzeniom rocznicowym, m.in. Konstytucji 3.Maja , obchodom roku Sienkiewiczowskiego i innym.
9. Podsumowanie projektu. Działanie polegało na  zorganizowaniu konferencji naukowo- kulturowej  na temat odkrytych wzorów kultury Warszawy- z prezentacją multimedialną i wypowiedziami osób uczestniczących, organizatorów i animatorów kultury oraz prezentacją filmową „Jarmark kultury warszawskiej”.  Organizatorzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach, uczestnicy przedstawili historię swych kulturowych poszukiwań . Został zorganizowany pokaz parzenia kawy i herbaty oraz degustacja produktów przygotowanych w szkole. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności artystyczno-zawodowe.
 

Zmieniony ( 13.07.2016. )
 
Szkolny Program Edukacji Kulturalnej
Wpisał: Koordynator Edukacji Kulturalnej   
20.06.2015.

PONIŻEJ PREZENTUJEMY SZKOLNY PROGRAM EDUKACJI KULTURALNEJ ( SZPEK) na rok 2015/2016

SesjaPatriotycznaZamek30.jpgW NASZEJ SZKOLE KOORDYNATOREM EDUKACJI KULTURALNEJ ( KEKS) JEST PANI EWA SKROŃC-BIELAK, LIDER SZKOLNEGO ZESPOŁU WSPIERANIA UZDOLNIONYCH.

Dokument do pobrania w całości:  Szkolny Program Edukacji Kulturalnej

Zmieniony ( 13.07.2016. )
 
Łyk kultury
Wpisał: Ewa Bielak   
24.02.2016.

Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
Działania edukacyjne w marcu 2016 roku

 

Kurs dla przewodników miejskich szkolenie z oprowadzania po Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie,
7 i 21 marca, godz. 9.00-14.00, Prowadzenie: Marek Łuszczyk, Marcelina Chojecka, Muzeum Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 1. Koszt szkolenia: 100 zł.
Więcej informacji: 
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć  lub telefonicznie pod numerem (+48) 734 421 343 (w godz. 8-16 od poniedziałku do piątku).

 

Sztuka słuchania, Chopin: muzyczne portrety
(W związku z wystawą pokonkursową na portret dla młodych twórców).
Chopin portretowany był w muzyce wielokrotnie. Już w 1835 roku znalazł się w Karnawale op. 9 Roberta Schumanna. Swoiste muzyczne portrety Chopina odnajdziemy również w twórczości jego dziewiętnastowiecznych epigonów. Coś z Chopinowskiego wizerunku zachowują wszystkie mazurki komponowane po nim przez innych kompozytorów, choć w najlepszych utworach równie wyraźnie jak echo idiomu Chopinowskiego słychać rękę ich twórców. Trzy Mazurki Thomasa Adésa (2009) to najnowszy przykład nawiązania do gatunku, na którym Chopin pozostawił swoje niezmywalne znamię. Ile jest w nich Chopina, a ile Adésa?
8 marca, godz. 18.00. Wstęp wolny. Prowadzenie: Paweł Siechowicz, fortepian: Natalia Czekała. Muzeum Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 1.

 

Czytanie z muzyką na żywo: Historia mojego życia George Sand
George Sand, wybitna francuska powieściopisarka, autorka licznych dramatów i esejów, była jedną z najsłynniejszych kobiet XIX-wiecznej Francji. Jej związek z Fryderykiem Chopinem w latach 1838–1847 okazał się dla obojga najdłuższym i prawdopodobnie najważniejszym w ich życiu. Podczas spotkania odbędzie się czytanie z muzyką na żywo fragmentów z 5-tomowego pamiętnika Sand.

15 marca, godz. 18.00. Wstęp wolny. Obsada: Halina Skoczyńska i Bartłomiej Firlet,
opieka reżyserska: Anika Idczak, komentarz: Katarzyna Marzęcka,

Muzeum Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 1.

Muzeum bez barier

Jak w każdą trzecią środę miesiąca zapraszamy na oprowadzenia dla osób niepełnosprawnych. Marcowe oprowadzanie pt. Paryż Chopina odbędzie się z tłumaczem na język migowy.
16 marca, godz. 16.00. Wstęp wolny. Prowadzenie: Paulina Wójcik. Muzeum Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 1.

 

Warsztaty plastyczne
Warsztaty plastyczne dla osób niepełnosprawnych intelektualnie w Muzeum Fryderyka Chopina z okazji wystawy czasowej w związku z wystawą pokonkursową na portret Fryderyka Chopina dla młodych twórców.

21 marca, godz. 11.00. Wstęp wolny. Prowadzenie: Małgorzata Karkosz. Muzeum Fryderyka Chopina, ul. Okólnik 1.
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 6 - 10 z 26
© 2017 Z Życia Szkoły
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.