Kącik kulinarny

Kącik kulinarny
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Logowanie






Nie pamiętam hasła
Aktualności arrow Dla Uczniów arrow Edukacja Ekologiczna


Dieta bez mięsa i nabiału - Planeta wegan
Wpisał: Ewa Bielak   
05.10.2015.

 Aby nawiązać do ekologicznych dyskusji w Światowego Dnia Wegetarianizmu ( 1 października ) oraz promocji zdrowego żywienia w Polsce-  Klub Ekologa poleca zapoznanie się z artykułem "Dieta bez mięsa i nabiału- Planeta wegan." W dyskusji najważniejsze są argumenty logiczne oraz rzeczowe, które gwarantuje lektura wspomnianego artykułu.

Dziś weganizm coraz częściej traktowany jest jako normalny wybór świadomych i wrażliwych ludzi, a nie jakieś szamaństwo.Dziś wegetarianie mają formalny glejt – oficjalne stanowisko Ministerstwa Zdrowia, według którego wegetarianizm praktykowany w prawidłowy sposób jest zdrowy na wszystkich etapach życia i nie należy pogłębiać uprzedzeń wobec tej formy żywienia.

Prowadzone w Centrum Zdrowia Dziecka badania wykazały, że dzieci na dietach bezmięsnych rozwijają się normalnie i harmonijnie. Są jedynie trochę szczuplejsze niż rówieśnicy. To jednak można uznać za zaletę. Bo jeśli już jakaś dieta szkodzi polskim dzieciom, to jest to dieta śmieciowa, oparta na fast foodach, napojach gazowanych, przeładowana cukrem i tłuszczem. Odsetek dzieci z nadwagą podwoił się w ciągu dekady. Problem otyłości dotyczy już 13 proc. dzieci do trzeciego roku życia. Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie!!!

Czytaj całość: WPROST

Zapraszamy do świata zdrowia: ER VEGAN

 Zdjęcia z portalu FB er vegan.

Zmieniony ( 04.03.2016. )
Czytaj całość…
 
Zmiany na zdrowie!
Wpisał: Ewa Bielak   
17.09.2015.

http://images.slideplayer.pl/2/834380/slides/slide_7.jpg

OBEJRZYJ PROGRAM W TVN- WYWIAD Z AUTORKĄ KSIĄŻKI "OD LEKARZA DO KUCHARZA" :

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/nowa-prawda-o-zywieniu,169940.html

 

Nowa prawda o żywieniu
 
Powstała nowa piramida żywieniowa. Czym się różni od poprzedniej? Jak ważny dla zdrowia i życia jest ruch? Jakie oleje są najzdrowsze? Czy jeść więcej warzyw, czy może owoców? Czy człowiekowi potrzebne jest białko? Jakie są najczęstsze błędu rodziców w planowaniu diety dla dzieci? Co to są tłuszcze…
dziendobry.tvn.pl

Nowe zasady żywienia opracowali naukowcy z Uniwersytetu Harvarda w USA (Department of Nutrition, Harvard School of Public Health), pod kierunkiem prof. Waltera C. Willetta. Są one bardzo zbliżone do zasad diety śródziemnomorskiej, która postrzegana jest jako jedna z najzdrowszych na świecie. Przestrzeganie nowych zasad żywieniowych pozwoli długo cieszyć się zdrowiem, urodą i szczupłą sylwetką. Nowa piramida żywienia pod wieloma względami pokrywa się ze starą, chociaż wprowadzono do niej kilka ważnych zmian.

Stopnie nowej piramidy żywienia

Naukowcy uznali, że aktywność fizyczna powinna leżeć u podstaw zasad zdrowego żywienia. Zdrowa dieta bez ruchu i sportu znacznie traci na wartości. Z tego względu uczeni zalecają codziennie 30-45 minut ruchu. Większość posiłków powinny stanowić produkty z pełnego ziarna. Podkreślone też zostało znaczenie zamiany tłuszczów zwierzęcych na tłuszcze roślinne, takie jak oliwa z oliwek lub olej sojowy, bez tak zwanych kwasów trans.
Kolejny poziom to warzywa – najlepiej, jeśli spożywa się je surowe lub gotowane na parze. Warzywa poddane obróbce termicznej znacznie tracą na swoich wartościach odżywczych. Kolejne miejsce zajmują owoce, które ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych powinno się ograniczyć do 2-3 porcji dziennie. Orzechy i rośliny strączkowe powinniśmy jeść 1 raz dziennie. Są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także błonnika, potasu, magnezu, wapnia, żelaza, witaminy E i witamin z grupy B.
Następne piętro zajmują ryby, drób, jajka – wartościowe źródła białka. Zaleca się ich spożywanie kilka razy w tygodniu do 2 porcji dziennie. Powinniśmy wybierać danego dnia np. rybę lub kawałek mięsa drobiowego. Szczególnie wartościowe są ryby morskie, które stanowią źródło kwasów omega-3. Z kolei mięso drobiowe ma w sobie mało kwasów tłuszczowych nasyconych oraz kalorii.
Najrzadziej powinno być spożywane czerwone mięso, białe pieczywo i słodycze. Zawierają one najwięcej kalorii, tłuszczów nasyconych i są najmniej odżywcze. Czerwone mięso powinno być spożywane tylko kilka razy w miesiącu.
Różnice między starą a nową piramidą

Różnice między starą a nową piramidą Nowa piramida nieco różni się od starej, a najważniejszymi różnicami są:
• podstawą nie są, jak dotychczas, węglowodany zawarte w zbożach, chlebie, ryżu i makaronie, tylko aktywność fizyczna;
• na pierwszym piętrze znajdują się węglowodany, ale tylko te z produktów pełnoziarnistych (razowego chleba lub makaronu, kaszy gryczanej lub jęczmiennej), białe pieczywo trafiło na szczyt piramidy i jego częste jedzenie nie jest już zalecane;
• na pierwszym piętrze piramidy pojawiły się tłuszcze roślinne;
• rośliny strączkowe, które są źródłem zarówno pełnowartościowego białka, jak i błonnika zaleca się spożywać codziennie;
• jajka przestały być uznawane za jedną z głównych przyczyn podwyższonego poziomu cholesterolu.
Naukowcy w nowej piramidzie żywienia wprowadzili również podział tłuszczów na „złe” (np. te zawarte w czerwonym mięsie, chipsach, ciastkach) i „dobre” (kwasy tłuszczowe nienasycone, głównie omega-3, których źródłem są np. ryby morskie i oleje roślinne).

 żródło:

https://portal.abczdrowie.pl/nowa-piramida-zdrowego-zywienia

 

 

Zmieniony ( 20.01.2016. )
 
««  start « poprz. 1 2 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 7 - 8 z 8
© 2017 Z Życia Szkoły
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.