Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne Nasza Instytucja udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.

Co to jest Elektroniczna skrzynka podawcza?

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych.

Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:

- obywatelami a administracją

- przedsiębiorcami a administracją

- instytucjami administracji publicznej

Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.

W celu dostarczenia do Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP) pod adresem:

https://epuap.gov.pl

lub przejść do pism ogólnych klikając poniższy link

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe

Adresy naszych skrytek to: /ZSGWarszawa/skrytkaESP, /ZSGWarszawa/domyslna.

Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej naszej szkoły.

INSTRUKCJA UNIWERSALNA WYSŁANIA PISMA

  1. Po przejściu na powyższą stronę należy zalogować się do serwisu (Zaloguj się, w prawym górnym roku). Następnie podać dane logowania: login i hasło. Jak na poniższym zrzucie ekranu
  2. Po zalogowaniu znajdziemy się w panelu głównym, gdzie wybieramy opcję „Katalog spraw”.
  3. Aby przejść dalej klikamy na: „pismo do urzędu”
  4. Następnie klikamy na: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
  5. Jeśli wcześniej nie zalogowaliśmy się teraz zostaniemy o to poproszeni.
  6. Wypełniamy formularz zaczynając od wpisania do jakiego urzędu kierujemy nasze pismo w tym wypadku zaczynamy wpisywać nazwę szkoły pojawi się lista szkół wybieramy interesująca nas jednostkę .
  7. Po wypełnieniu formularza możemy dodać załączniki i wysyłamy.

Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.

Sprawy załatwianych w trybie postępowania administracyjnego wymagają podania imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP.

 

Brak załączników.

Brak informacji o zmianach.