Aktualności
SŁODKI SMAK WIELKANOCY
- Szczegóły
Babki, paschy, mazurki to niewątpliwie potrawy kojarzące się ze świętami Wielkanocy. Dlatego w naszej szkole został zorganizowany konkurs podkreślający słodki smak Wielkanocy.
Uczniowie mieli za zadanie wykonać mazurka z określonych składników. Jury oceniało trudność wykonania, kreatywność oraz ogólne wrażenie estetyczne. Konkurs cieszył się dużą popularnością zarówno wśród uczniów technikum jak i szkoły branżowej. Jury miało wyjątkowo trudny wybór, a najlepsze prace dzieliła niewielka różnica punktów. Po długich obradach wyniki przedstawiły się w następujący sposób:
I miejsce Sylwia Malinowska 1c BSG
II miejsce Amelia Lecińska 2cp BSG
III miejsce Wiktoria Gacka 1c BSG
Wyróżnienia: Iwona Rybarczyk 3c BSG i Damian Pietruszewski 3c TGH
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Poniżej nagrodzone prace:
Projekty ZSG
- Szczegóły
Innowacja Penpals around the world – współpraca z Tanzanią
15 uczniów naszej szkoły pisze emaile do uczniów ze szkoły Kiwoce Open School w Tanzanii w ramach innowacji „Penpals around the world”. Inicjatywa ta jest naszą odpowiedzią na potrzebę doskonalenia technik wypowiedzi pisemnych, które sprawiają uczniom trudności. Pragniemy również przekonać uczniów, że sprawność pisania jest nie tylko niezbędna w kontekście edukacji, ale także pozwala nawiązywać i utrzymywać ciekawe kontakty z rówieśnikami na całym świecie. Uczniowie naszej szkoły wykazują duże zainteresowanie nauką języka w szerszym wymiarze, ze szczególnym naciskiem na możliwość bezpośredniej komunikacji w języku angielskim z rówieśnikami z innych krajów. Głównym założeniem innowacji jest wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej, innych pomocy dydaktycznych i narzędzi internetowych jak również zapoznanie się z różnymi formami wypowiedzi pisemnej. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności poprzez pracę metodą korespondencji oraz kształtują postawę tolerancji wobec osób o odmiennej kulturze i światopoglądzie. Opiekunkami innowacji są nauczycielki języka angielskiego Sylwia Chilińska i Ewa Opłocka.
Projekt „Irlandia w szkole”
W lutym 2021 rozpoczęliśmy współpracę z Fundacją Kultury Irlandzkiej. Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w projekcie „Irlandia w szkole”, którego koordynatorami zostały nauczycielki języka angielskiego Sylwia Chilińska i Ewa Opłocka. Inicjatywa ta ma na celu przybliżenie kultury, historii i tradycji Irlandii. Ze względu na obostrzenia sanitarne zajęcia są prowadzone zdalnie na platformach internetowych. W dalszej perspektywie przewidywane są również wykłady i warsztaty w siedzibie fundacji. W ramach poszerzania zainteresowań uczniowie mają możliwość korzystania z ciekawych pakietów i zasobów edukacyjnych polecanych przez organizatorów.
Akcja Żonkil
- Szczegóły
W ramach edukacji patriotycznej i realizowania licznych projektów varsavianistycznych wyruszyliśmy na spacer, którego tematem było uczestnictwo w akcji "Żonkil", zorganizowanej przez Muzeum Polin. Włączyliśmy się do akcji Żonkile, upamiętniającej powstanie w getcie warszawskim poprzez realizację scenariuszy lekcyjnych, uczestnictwo w webinarium oraz wykorzystaniu specjalnej oferty zawierającej pakiet nowych, atrakcyjnych materiałów edukacyjnych – karty pracy oraz scenariusze zajęć. Braliśmy udział w wyjątkowych premierach filmowych i literackich na kanale YouTube oraz na Facebooku Centrum Edukacyjnego Muzeum POLIN. Dodatkowo, spotkaliśmy się przed warszawskim muralem upamiętniającym to wydarzenie.
ZAPROSZENIE DO ZAMIESZKANIA W INTERNACIE KOEDUKACYJNYM ZSG
- Szczegóły
ROZPOCZYNAMY CYKL „DRZWI OTWARTYCH - INTERNATU KOEDUKACYJNEGO ZSG W RAMACH NABORU NA ROK SZKOLNY 2021/2022”
Planujesz rozpocząć naukę w jednej z warszawskich szkół?
Mieszkasz na stałe poza Warszawą?
Dobrze trafiłeś. To miejsce jest stworzone dla Ciebie.
Nadchodzi moment, w którym zaczyna się nowy etap w Twoim życiu. Rozpoczynasz naukę w nowej szkole i w nowym mieście.
Przed Tobą wiele wyzwań i niezapomnianych chwil. Internat Koedukacyjny ZSG na kilka lat stanie się Twoim drugim domem.
Miejscem, w którym będziesz doskonalić swoje zdolności i umiejętności, spędzać czas wolny, a także odpoczywać.
Miejscem, w którym poznasz wielu wspaniałych, wartościowych i ciekawych ludzi.
Kubizm i surrealizm
- Szczegóły
W ramach programu wspierania uzdolnionych "Wars i Sawa" nasza szkoła prowadzi innowacyjne przedsięwzięcia, których celem jest rozbudzenie pasji poznawczych uczniów. Dziś prezentujemy uczniowski projekt lekcyjny przygotowany pod kierunkiem p. Małgorzaty Łukaszewskiej.
Zobaczyć świat inaczej … czyli kilka słów o sztuce dwudziestolecia międzywojennego
Sztukę dwudziestolecia międzywojennego najlepiej charakteryzują pojęcia nowatorstwa i awangardy. W każdej jej dziedzinie – malarstwie, rzeźbie, architekturze czy muzyce, mamy do czynienia z rewolucyjnym odejściem od tradycji i próbą stworzenia zupełnie nowej estetyki.
Spuścizna kulturalna okresu dwudziestolecia międzywojennego jest bogata, różnorodna i niejednolita. Świadczy to o wielokulturowości tamtych czasów.
Wiek XX wiek, a zwłaszcza dwudziestolecie zrywa ze sztuką elitarną, przeznaczoną dla niewielu i otwiera się na kulturę masową.
Okres między dwiema wojnami światowymi to dla sztuki polskiej czas wielkiego ożywienia artystycznego, swoistej erupcji nowych stowarzyszeń, komitetów, a także manifestów, deklaracji i programów twórczych. Ten entuzjazm przekładał się na wyjątkową aktywność artystów połączoną z niespotykaną „wędrówką” po owych związkach i ugrupowaniach. Także dzięki możliwości swobodnego przemieszczania się po Europie polscy artyści z sukcesami uczestniczyli w światowym życiu artystycznym.
Na lekcjach języka polskiego uczennice klas III - Martyna Makowska 3f, Oliwia Kowalczyk 3f oraz Marta Konopka 3i przygotowały prezentacje na temat kubizmu i surrealizmu.
Z Bolesławem Leśmianem w wielokulturowej Warszawie – część druga
- Szczegóły
W ramach projektu WIE „Warszawa-stolica pojednania” oraz przygotowania do finału projektu o tolerancji RETOPEA spacerujemy po wielokulturowej Warszawie, odkrywając jej tajemnice. Dziś zapraszamy was na kolejny wiosenny spacer warszawski z poezją w tle. Poezją twórcy, który tworzyła fantastyczne światy natury i panteistyczne przestrzenie ontologiczne.