Uczniowie z klas 3d, 4a oraz 4e wraz z nauczycielkami panią Agnieszką Pawlak- Zubek, Moniką Stempień i Lidią Zych uczestniczyli w lekcjach muzealnych w Muzeum Literatury. Lekcje prowadzone przez edukatorów były opowieścią o Adamie Mickiewiczu. Spotkania połączono ze zwiedzaniem muzeum. Organizatorką wydarzenia była pani Wanda Kłucińska.

A przyzwoity jest człowiek wtedy, gdy pomaga słabszym – te słowa Marka Edelmana uświetniły wydarzenie historyczno-kulturalne w naszej szkole - Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów w czasie niemieckiej okupacji. Dziękujemy pani Monice Stempień za wstęp, ukazujący tło historyczne oraz za przypomnienie o tym, jak wielką rolę odgrywa w życiu społecznym pielęgnowanie wartości, takich jak szacunek dla drugiego człowieka, tolerancja, poczucie odpowiedzialności za świat, w którym żyjemy. Dziękujemy pani Monice Gryboś za piękną, angażującą opowieść o rodzinie Ulmów, Sebastianowi Gawędzie, absolwentowi naszej szkoły, studentowi na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego, za prelekcję o Marku Edelmanie. Annie Lorek-Maciejuk za przybliżenie sylwetek Henryka Sławika i Józefa Antalla – bohaterów trzech narodów: polskiego, żydowskiego i węgierskiego. Wydarzenie zostało uświetnione oprawą artystyczną w wykonaniu uczennic i uczniów naszej szkoły. Mikołaj Rudnicki z klasy 1c zagrał na akordeonie utwór „Skrzypek na dachu”. Kaja Fabiszewska z klasy 1c oraz Julia Karwacka z klasy 2f zachwyciły nas wokalnym wykonaniem utworu „Taki kraj”. Natalia Traczyk z klasy 1a oraz Faris Sanni z klasy 1c uświetnili wydarzenie recytacją wierszy Władysława Szlengela „Okno na tamtą stronę” oraz „Mała stacja Treblinka”.

Dziękujemy, że dzielicie się swoim talentem i entuzjazmem.

Bardzo dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie wydarzenia.

 











5 marca klasa 4c wraz z Panią Moniką Stempień, udała się do Muzeum Niepodległości na finisaż wystawy "Sławę nam znaczono stworzyć...".

Wystawa została poświęcona opowieści o życiu społecznym oraz politycznym Polaków w okresie dwudziestolecia międzywojennego, ze szczególnym uwzględnieniem historii Warszawy. Uczniowie mogli również zapoznać się ze stałą ekspozycją Muzeum, następnie udali się na spacer śladami przedwojennej Warszawy, zwiedzając warszawską Wolę i Śródmieście.







PODSUMOWANIE SZÓSTEJ EDYCJI PROJEKTU „KROKUS”

Nasze krokusy zakwitły! Tym samym to finał międzynarodowego projektu zainicjowanego przez Holocaust Education Trust Ireland. Dziękujemy Dyrekcji i uczniom klas IV a i IV c TGH za udział w projekcie.

Uczestnictwo w projekcie to nauka tolerancji, promowanie właściwych postaw i wskazywanie na zagrożenia związane z antysemityzmem, szowinizmem i rasizmem.